lørdag 28. juni 2014

Sommerens plage - myggstikk!

"Image courtesy of vectorolie / FreeDigitalPhotos.net".



Tenkte det kunne være på sin plass med et lite tips til miljøvennlig lindring av myggestikk siden sommeren nå er/bør være kommet.

Jeg hører med til dem som blir fullstendig oppspist av mygg og knott så jeg "lider" virkelig om sommeren. Jeg har ikke lyst å smøre meg inn i giftige myggmidler så jeg går heller for å lindre kløen etter at jeg allerede har blitt stukket. Hittil har jeg vel egentlig ikke hatt noe særlig hell med det jeg har prøvd, men for noen dager siden fikk jeg rådet å smøre på en "grøt" av natron og vann. Jeg tenkte egentlig at det hørtes ikke særlig virksomt ut, men da jeg tidligere i kveld ble full i myggstikk etter å ha blitt terrorisert av en innpåsliten mygg som ikke likte at jeg tok siesta på sofaen så var jeg så desperat at jeg tenkte det kunne ikke skade å prøve.  - Og det virket faktisk!

Nå skal det vel sies at det antakelig er ganske individuelt om disse tingene virker eller ei. Så det som virker for meg trenger ikke virke for alle andre så her er det nok bare å prøve seg frem og håpe at du er en av de heldige... Uansett, for de heldige er det et billig og fullstendig ufarlig remedie mot noe virkelig plagsomt! (Noen har forresten erfaring med at tannkrem er virksomt på myggestikk. Jeg har aldri hatt noen effekt av det, men kanskje du er heldigere??)