fredag 16. mai 2014

Når noe kommer inn...

... må noe annet gå ut. Men denne uken er det faktisk bare ting som går ut uten at det har kommet noe nytt i huset. Jeg har tidligere sagt at jeg aldri kommer til å kvitte meg med hverken bøkene eller cd/dvd-samlingen min, men i går bestemte jeg meg for å ta en ekstra titt i bokhyllen for å se om det muligens fantes en bok jeg kunne kvitte meg med. Og jammen fant jeg ikke flere enn bare èn bok. Jeg fant nemlig ikke mindre enn 11 stk! Og jeg har faktisk også en bok som jeg ikke har lest i det hele tatt siden jeg kjøpte den for 7 år siden. Skal prøve å lese den nå og hvis jeg finner ut at den ikke er så bra som jeg trodde så skal jeg kvitte meg med den også. Ikke så verst for en som ikke skulle kvitte seg med noen i det hele tatt. Nå har jeg lagt dem til side og så skal jeg ta dem med til en bruktbutikk neste gang jeg skal i den retningen.

Mens jeg fremdeles var i rydde- og kastestemning fant jeg ut at jeg samtidig kunne ta en titt på dvd-samlingen min og sannelig fant jeg ikke 4 dvd'er som jeg vet med meg selv at jeg aldri mer kommer til å titte på. Og så dukket det faktisk opp to cd'er som skal få holde dvd'ene med selskap i bruktbutikken... Gjett at jeg er fornøyd da? Utrolig hvor bra følelse det er å renske ut "stuff". For det er jo faktisk det det er. Så lenge jeg ikke har brukt tingene på en evighet og sannsynligvis heller ikke kommer til å gjøre det i fremtiden så er det egentlig bare "stuff" og det har jeg ikke bruk for.

Her er ukens oversikt over det som har røket ut av huset...



INN:

  • Ingenting


UT:

  • 11 (12?)  bøker
  • 4 dvd'er
  • 2 cd'er

Og neste uke tror jeg at jeg skal se litt nøyere på kjøkkenskapene mine. Hvem vet hva det kan avstedkomme?